[Kilka moich projekt贸w / program贸w]

 

Klasyka - programik do znajdywania najkr贸tszej drogi dla komiwojagera :) Mo偶liwo艣膰 obliczania 3 metodami: permutacje, losowa b膮dz te偶 z u偶yciem algorytm贸w genetycznych. Metaoda permutacji jest metod膮, kt贸ra daje w wyniku zawsze najkr贸tsz膮 tras臋 - jednak co艣 za co艣 : dla ilo艣ci miast poni偶ej 11 czas oblicze艅 jest jeszcze w miar臋 mo偶liwy do wytrzymania. Jednak np. ju偶 dla 20 miast - S艂o艅ce ga艣nie, 偶ycia na Ziemi dawno ju偶 nie b臋dzie a program dalej b臋dzie liczy膰 ;) Dlatego - ostatnio bardzo popularne algorytmy genetyczne id膮 z pomoc膮 :) Przy ich u偶yciu program znajduje optymaln膮 tras臋 nawet dla 100 miast, jednak nie zawsze ( a przy np. 100 miastach raczej na prawno nie ) jest to trasa najbardziej optymalna. Jest ona bliska idea艂u, ale nie jest idea艂em (chodzia偶 w niekt贸tych przypadkach mo偶e si臋 zdarzyc, 偶e b臋dzie). Program daje mo偶liwo艣膰 poexperymetowania np. jak wp艂ywaj膮 na wynik wsp贸艂czynnik mutacji czy krzy偶owania. By膰 mo偶e kiedy艣 pokusz臋 si臋 o naskrobanie czego艣 wi臋cej tutaj o algorytmach genetycznych.

pobierz programik: [Komiwojager.zip]

 

 

 

Robot - Wymaga OpenGL. Symulatorek prostego robota, a 艣ci艣le - manipulatora :). Najtrudniejsze by艂o napisanie fragmentu kodu odpowiadaj膮cego za ruch po lini prostej ( w przestrzeni 3-wymiarowej) 艂膮cz膮cej dwa dowolne punkty ( dla wtajemniczonych - zagadnienie kinematyki odwrotnej :) ).

pobierz programik: [Robot.zip]

 

 

 

Bardzo prosta fleszka - atom z trzema elektronami kr膮偶膮cymi po orbitach.

pobierz fleszk臋 : [atom.zip]

uruchom flaszk臋 : [atom.swf]